Založ si blog

Ľudia si zaslúžia. . .

Najskôr som sem chcel napísať iba nasledovné dve vety, ktoré sa po internete premieľajú a ktoré ma pobavili:

„Na tomto svete nie sú žiadne istoty, iba dane a smrť.“ (B. Franklin)

„Ľudia si zaslúžia istoty.“ (Strana Smer-SD)

 

Potom mi ale napadlo pridať k tomu, čo by som ja radšej ponúkal ľuďom namiesto istôt, ktorých prísľuby tak radi počúvame. Ja by som ľuďom radšej dal prácu ako istoty. Práca ich totiž robí oveľa zodpovednejšími za seba samých a za svoje rodiny. Naproti tomu istoty, ktoré „ponúka“ napríklad Smer-SD (resp. ich omieľa), vyvolávajú v ľuďoch pocit, že je tu niekto, kto sa o nich postará (vlastne ja ako kresťan verím, že taký Niekto tu naozaj je, no žiadny známy politik to nie je :). A to sa veľmi dobre počúva voličovi, ktorý je často nazývaný ako najrýchlejšie zabúdajúci tvor na svete.

 

Prečo radšej prácu ako falošné istoty (falošné preto, lebo štát nemá silu postarať sa o nás všetkých)? Práca totiž dáva človeku naplnenie, zodpovednosť, pocit spokojnosti, ak ju dobre vykoná ako aj hrdosť na to, keď sa dokáže o seba postarať sám a nemusí byť závislý na druhom človeku.

 

To posledné som si niekoľkokrát prežil, keď som tri letá strávil v Spojených štátoch na pracovno-cestovných pobytoch. Tam sa s človekom nikto nehrá na istoty. Nemajú tam taký fajnový zákonník práce, ktorý by zamestnanca chránil ako ohrozenú zver (pravda, asi tam tiež nemajú toľko bezcharakterných akože-podnikateľov ako je u nás). Funguje to tam tak, že dnes mám prácu, zajtra, ak ma nepotrebujú alebo som urobil chybu, si hľadám novú. V takom prostredí som sa naučil si prácu vážiť, pretože mi dávala chlieb a nemohol som sa len tak zbaliť a odísť domov k maminej sukni. Napriek strachu z výšok som sa naučil maľovať na 5-metrovom rebríku, napriek málo svalnatej postave som si tri mesiace s kamošmi pohadzoval 15 kg škridle pod 40-stupňovým floridským slnkom, napriek svojej akože-hrdosti som sa naučil upratovať hotelové izby a umývať záchody. A za každú tú prácu som bol nakoniec vďačný, pretože mi ukázala, že sa dokážem prekonať a uživiť sa sám.

 

Dnes preto nechcem falošné istoty. Chcem, aby ľudia mali dosť práce a aby mohli kedykoľvek začať podnikať, keď chcú. Lebo toto im dá oveľa viac ako iba peniaze.

TOMÁŠ KOVÁČIK

 

Vzhľadom na to, že kandidujem ako nezávislý na kandidátke hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, považujem za dôležité upozorniť, že tieto vyjadrenia vyjadrujú môj osobný postoj, a preto môžu, ale nemusia byť v súlade s postojmi iných ľudí na našej občianskej kandidátke. V mnohých a hlavne zásadných názoroch sa všetci na kandidátke zhodujeme, sú však názory, v ktorých odmietame hrať falošnú hru na názorovú jednotu a otvorene priznávame aj názory rozličné. Túto skutočnosť však nepovažujeme za niečo, čo nás rozdeľuje, ale skôr za niečo, čo nás vzájomne obohacuje pri hľadaní cesty k pravde.

Tag:

Kam s rodinou. .

09.03.2012

– znížiť daňové zaťaženie živiteľa rodiny? – odvádzať časť odvodov na dôchodok rodičov? – pomáhať študujúcim matkám? – predchádzať rozvodom? – zmeniť zákon o reklame? – spolupracovať s kresťanmi naprieč/k politickými stranami?

Kresťania a politika

02.02.2012

Veľmi sa teším, že sa kresťania konečne začínajú ozývať a hovoriť, že verejný život sa ich týka, že sa nechcú len prizerať, ale chcú ho meniť podľa hodnôt, ktorým veria. Teším sa, že začínajú od koreňov – od modlitby a pôstu. Keď som pred časom so zopár ľuďmi sedel v Quo Vadis v Bratislave, bol medzi nimi aj známy kňaz Janko Buc, v súčasnosti [...]

Odborníkov do justície, nie politikov

28.01.2012

Premýšľam.. Je to len predvolebná kampaň založená na strachu alebo to myslia v SMERe vážne? Zrušiť Žitňanskej reformy súdnictva! Oblasti tak prehnitej, že nikto z obyčajných ľudí už neverí súdom, neobracia sa na ne aj keď mu je ukrivdené, lebo od toho či onoho známeho počul, že rozhodnutie nezávisí od pravdy, ale od výšky úplatku. Toto sa snažila zmeniť [...]

MZV: Premiér navštívil ministerstvo

Blanár: Naše členstvo v EÚ je pre krajinu úspešný príbeh. Na rozvoj sme dostali takmer 28 miliárd eur

02.05.2024 12:05

Slovensko podporuje vstup Ukrajiny do Únie, podľa Fica by mala vstúpiť hneď po splnení podmienok, povedal premiér Fico.

Libanon, Ursula von der Leyenová, Najib Mikati, Nikos Christodoulides

EÚ poskytne Libanonu jednu miliardu eur, Leyenová chce riešiť problémy s migráciou

02.05.2024 11:44

V Libanone tiež žije približne 210 000 palestínskych a 1,5 milióna sýrskych utečencov. To vyvoláva obavy, že regionálna nestabilita by mohla spustiť utečeneckú vlnu smerujúcu do Európy práve cez Cyprus.

Gruzínsko, protest, ruský zákon

Protesty, hádky aj bitky: Gruzínsky parlament podporil kontroverzný zákon o zahraničných agentoch

02.05.2024 11:22

Opozičný zákonodarca Beqa Liluašvili počas stredajšieho rokovania naživo vysielal z rokovacej sály parlamentu. Na videu vidno, ako poslanci kričia a fyzicky sa navzájom konfrontujú.

Milan Olekšák

Taraba odvolal riaditeľa Správy NP Slovenský kras Milana Olekšáka

02.05.2024 10:52, aktualizované: 12:18

Podľa medializovaných informácií Olekšák odmietol prepúšťať zamestnancov. Tarabovi odkázal, aby začal šetriť znížením počtu štátnych tajomníkov.

tokosk16

som kresťan spoliehajúci sa na Boha, angažovaný občan používajúci zdravý rozum a počúvajúci iných, bývalý koordinátor UPeCe v BA, vysokoškolský učiteľ vychovávajúci novú generáciu. Záleží mi na rodine a manželstvách. obycajnarodina.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 30129x
Priemerná čítanosť článkov: 3348x

Autor blogu

Kategórie