Založ si blog

Robo chce bezhlavo škrtať. Nevie použiť rozum?

dialnica

zdroj: http://www.vivo.sk/photo/223283/nocna-dialnica/big

 

Robert Fico navrhuje škrtať najnižšiu a najvyššiu cenu v diaľničných tendroch. Vraj sa tým vylúčia nereálne ponuky. No schválne pán predseda… Som z rovnakého mesta ako vy, študovali ste s mojou mamou v tom istom ročníku na topoľčianskom gymnáziu, polovica mojej rodiny vás miluje, čiže by som mal byť vaším najväčším fanúšikom! Žiaľ, ja sa za takú hlúposť nepostavím, keby to bol hneď aj návrh môjho najlepšieho priateľa. Prečo? Lebo je to nezodpovedná blbosť odstrihávať takto paušálne najnižšie ceny.

 

Čo tak postaviť sa k problému zodpovedne, zapojiť mozgové závity, nebodaj aj odborníkov v stavbárčine a povedať niečo múdre ako napr.: „Ponuky sa budú posudzovať jednak podľa ich ceny, ale najmä podľa ich efektivity a pomeru cena/výkon. Tiež je dôležité, čo si tento štát môže dovoliť a na čo si ešte musíme počkať.“ Vaše riešenie je JEDNODUCHÉ, ale NEZODPOVEDNÉ. Čo keby hneď druhá najnižšia ponuka bola len o 1 euro vyššia? Už je dobrá a stavba realizovateľná?

 

A že ceny sú umelo nízke a budú sa podpisovať dodatky k zmluvám? Určite! Tvrdí jasnovidec Fico. A ja sa pýtam, odkiaľ to pán Fico vie, keď aj Širokého Váhostav tvrdí, že ponuky sú reálne. A tiež sa pýtam, kto náš štát donúti takýto navrhnutý dodatok podpísať? Akým spôsobom ho donúti? Prečo by sme na to mali pristúpiť? Holt, ZODPOVEDNÝ stavbár musí počítať aj s nečakanými udalosťami, zmenami cien materiálov, zvyšovaním miedz robotníkov, geologickými zmenami a pod. A keď diaľnicu nepostaví za podpísaných podmienok? Máme predsa súdy, na ktoré sa môžeme obrátiť, nie? Aha, vlastne šéfuje im p. Harabin a obyčajný človek nikdy nevie, ako proces dopadne… 🙁 Kto tam p. Harabina pomohol dosadiť? Áno, znovu to bol Robert Fico.

 

Dovolím si parafrázovať jeden pro-life leták: „Jednoduché riešenia dlho bolia.“ Tak sa nebojme použiť radšej rozum a expertov ako nezodpovedných politikov na riadenie tak odbornej problematiky. A nebojme sa zlikvidovať zaužívanú prax schvaľovania nevýhodných dodatkov k zmluvám. Veď kto to kedy videl? Ja keď si kúpim auto, tak sa pri kúpe dohodnem na cene a tú zaplatím. A určite po servisnej prehliadke nepodpíšem, že doplatím ďalšie peniaze len preto, lebo si ich predajca pýta…

 

 

Vzhľadom na to, že kandidujem ako nezávislý na kandidátke hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, považujem za dôležité upozorniť, že tento blog vyjadruje môj osobný postoj, a preto môže, ale nemusí byť v súlade s postojmi iných ľudí na našej občianskej kandidátke. V mnohých a hlavne zásadných názoroch sa všetci na kandidátke zhodujeme, sú však názory, v ktorých odmietame hrať falošnú hru na názorovú jednotu a otvorene priznávame aj názory rozličné. Túto skutočnosť však nepovažujeme za niečo, čo nás rozdeľuje, ale skôr za niečo, čo nás vzájomne obohacuje pri hľadaní cesty k pravde.

 

 

Kam s rodinou. .

09.03.2012

– znížiť daňové zaťaženie živiteľa rodiny? – odvádzať časť odvodov na dôchodok rodičov? – pomáhať študujúcim matkám? – predchádzať rozvodom? – zmeniť zákon o reklame? – spolupracovať s kresťanmi naprieč/k politickými stranami?

Ľudia si zaslúžia. . .

16.02.2012

Najskôr som sem chcel napísať iba nasledovné dve vety, ktoré sa po internete premieľajú a ktoré ma pobavili: „Na tomto svete nie sú žiadne istoty, iba dane a smrť.“ (B. Franklin) „Ľudia si zaslúžia istoty.“ (Strana Smer-SD) Potom mi ale napadlo pridať k tomu, čo by som ja radšej ponúkal ľuďom namiesto istôt, ktorých prísľuby tak radi [...]

Kresťania a politika

02.02.2012

Veľmi sa teším, že sa kresťania konečne začínajú ozývať a hovoriť, že verejný život sa ich týka, že sa nechcú len prizerať, ale chcú ho meniť podľa hodnôt, ktorým veria. Teším sa, že začínajú od koreňov – od modlitby a pôstu. Keď som pred časom so zopár ľuďmi sedel v Quo Vadis v Bratislave, bol medzi nimi aj známy kňaz Janko Buc, v súčasnosti [...]

vražda, zločin, lúpež, krádež, nôž

Muža z Missouri obvinili z vraždy, ktorá sa stala pred takmer šiestimi desaťročiami

05.05.2024 23:02

Jamesa Barbiera zatkli obvinili z vraždy 18-ročnej Karen Sniderovej v novembri 1966 v okrese Cook v štáte Illinois.

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

tokosk16

som kresťan spoliehajúci sa na Boha, angažovaný občan používajúci zdravý rozum a počúvajúci iných, bývalý koordinátor UPeCe v BA, vysokoškolský učiteľ vychovávajúci novú generáciu. Záleží mi na rodine a manželstvách. obycajnarodina.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 30147x
Priemerná čítanosť článkov: 3350x

Autor blogu

Kategórie